W roku szkolnym 2012/2013 w naszym przedszkolu prowadzone sÄ
zajÄcia
metodÄ
Weroniki Sherborne.
Podstawowe zaĹoĹźenia tej metody to rozwijanie przez ruch:
- ĹwiadomoĹci wĹasnego ciaĹa i usprawniania ruchowego,
- ĹwiadomoĹci przestrzeni i dziaĹania w niej,
- dzielenia przestrzeni z innymi dzieÄmi i nawiÄ zywania z nimi bliskiego kontaktu.
Cele prowadzenia zajÄÄ metodÄ Weroniki Sherborne:
- ksztaĹtowanie poczucia bezpieczeĹstwa, akceptacji samego siebie, swojego ciaĹa,
- ksztaĹtowanie spontanicznoĹci, pewnoĹci siebie,
- wyczucie wĹasnego ciaĹa i ciaĹa partnera,
- poznawanie wĹasnego ciaĹa i odkrywanie wĹasnych moĹźliwoĹci,
- wyzwalanie poczucia satysfakcji zwiÄ zanej z wysiĹkiem fizycznym,
- nawiÄ zywanie kontaktu i wspĂłĹpracy z partnerem i grupÄ ,
- ksztaĹtowanie wiÄzi z rodzicami.
UdziaĹÂ w Äwiczeniach tÄ
metodÄ
ma na celu stworzenie dziecku okazji do poznania wĹasnego ciaĹa, usprawnienia motoryki, poczucia wĹasnej siĹy, sprawnoĹci i moĹźliwoĹci ruchowych. DziÄki temu dziecko zaczyna mieÄ zaufanie do siebie i zyskuje poczucie bezpieczeĹstwa. Podczas ÄwiczeĹ
poznaje ono przestrzeĹ, w ktĂłrej siÄ znajduje, przestaje ona byÄ dla niego groĹşna, czuje siÄ bezpieczniej, staje siÄ aktywne i przejawia wiÄkszÄ
inicjatywÄ. Äwiczenia odbywajÄ
siÄ w parach lub w grupie, uczestniczÄ
w nich takĹźe rodzice, co sprawia, Ĺźe dziecko czuje siÄ bezpiecznie i chÄtnie Äwiczy. Wiele ÄwiczeĹ na zajÄciach metodÄ
Weroniki Sherborne stanowi dla dzieci
duĹźÄ
atrakcjÄ i wesoĹÄ
zabawÄ w grupie.
ZajÄcia prowadzone sÄ systematycznie przez nauczycielki: IzabelÄ WiĹliĹskÄ Â i JolantÄ Minkiewicz.