METODY PRACY I PROGRAMY  NAUCZANIA

Kierujemy się zasadą:

pokaż, a  zapamiętam,

pozwól wziąć  udział, a zrozumiem

i pomóż  mi  to  zrobić  samodzielnie,,

Naczelne miejsce  w  pracy  z  dziećmi  w  wieku  przedszkolnym  zajmują  metody  oparte  na  działalności  dziecka. Metody  wskazują  na  czynności  które należy  tak  dobierać aby  osiągnąć  zamierzone  cele. Są  to  czynności  zarówno  nauczyciela  jak  i  wychowanka.

Stosujemy nowatorskie metody prowadzenia zajęć, m.in.:

  • Edukację przez ruch D.Dziamskiej, Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
  • Elementy metod C. Orffa R. Labana, globalnego czytania I. Majchrzak, kinezjologię edukacyjną P. Dennisona,
  • Elementy metod C. Freineta, muzykoterapię, arteterapię, terapię poprzez bajki,
  • Metody Pedagogiki Zabawy
  • Techniki twórczego myślenia, integracyjne, tworzenia i definiowania pojęć, pracy we współpracy, przyśpieszonego uczenia się, ewaluacyjne, samodzielnych doświadczeń, obserwacji i pokazu

Zajęcia prowadzimy w oparciu o:

  • obowiązującą „Podstawę programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego”,
  • „Dziecięcą matematykę” – E. Gruszczyk-Kolczyńskiej,
  • „Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci” – M. Kwaśniewskiej i W. Żaby-Żabińskiej,

Realizujemy również inne programy i  projekty  edukacyjne

  • Projekt profilaktyczny ,, Zdrowy ząbek,, – rozwiniecie
  • Program rozwijania twórczej aktywności dziecka – Pomóż mi to zrobić samodzielnie rozwinięcie

Bierzemy udział w ogólnopolskich akcjach

  • „Cała Polska czyta dzieciom”
  • „Ratujmy kasztany”
  • „Sprzątanie świata”
  • „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”

W akcji Polskiego Radia Białystok i Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych „Zielonym do góry”